سیاست ها و قوانین

برای شفاف‌سازی شرایط ثبت‌نام و عدم وجود مشکل برای شما، قوانینی را تهیه کردیم و نیاز است قبل از ثبت نام در سایت یا ثبت سفارش، این قوانین را تایید کنید.

توجه داشته باشید که با ثبت نام در سایت و یا ثبت هر سفارشی، این قوانین را تایید کرده‌اید. (نیاز به امضا یا تایید بصورت کتبی نیست و با ثبت نام در سایت، قوانین را قبول کرده‌اید.)

تعاریف

  • دوره‌های آموزشی: آموزش‌هایی پیوسته که در بخش آکادمی مجموعه پیکومدیا ارائه می‌شوند و بفروش می‌رسند.
  • محصولات: قالب‌ها یا فایل‌های آماده‌شده‌ای که مناسب طراحان وبسایت و وبمستران هستند و در مارکت مجموعه پیکومدیا بفروش می‌رسند.
  • کاربر: فردی (معمولا حقیقی) که در وبسایت پیکومدیا ثبت‌نام کرده است و می‌تواند در وبسایت خرید انجام دهد.
  • خریدار: کاربری که از وبسایت پیکومدیا ، دوره‌های آموزشی آکادمی یا محصولات مارکت را خریداری کرده است.

قوانین وبسایت

  1. باید اطلاعات درستی را هنگام ثبت نام در سایت وارد کنید، در غیر این‌صورت، وقتی متوجه شویم، ابتدا به شما یک ایمیل ارسال می‌کنیم و در صورت عدم دریافت پاسخ تا 48 ساعت، اکانت کاربری شما و تمام سفارشاتی که ثبت کرده‌اید، حذف می‌شوند.
    توجه: تمامی کاربران می‌بایست اطلاعات خود را بصورت صحیح وارد کنند و شماره موبایل خود را تایید نمایند. ثبت کامل و صحیح اطلاعات نام، نام خانوادگی، ایمیل و شماره موبایل به علاوه‌ی اطلاعات دقیق در هنگام ثبت سفارش، الزامی می‌باشد.
  2. کپی‌برداری از تمام یا جزئی از مطالب، محتوا، تصاویر، ویدیوها، فایل‌ها، صفحات و طراحی سایت، کاملا غیرمجاز می‌باشد و با فرد خاطی از مراجع قانونی و طبق قوانین کشور برخورد جدی خواهد شد.
  3. اطلاعات شما (مانند نام و نام خانوادگی و…) که باید بصورت فارسی باشد، به هیچ عنوان بصورت لاتین نباشد. (ولی مشخص است که مواردی مثل ایمیل یا اعداد شماره موبایل، حتما باید انگلیسی باشند)
  4. تمامی اطلاعات کاربران، نزد ما محفوظ می‌ماند. (اطلاعات کامل در صفحه‌ی حریم خصوصی)
  5. هرگونه فروش یا انتشار محصولات یا دوره‌های آموزشی، در سایت‌های دیگر یا شبکه‌های اجتماعی، کاملا خلاف قوانین بوده و از مراجع قانونی بصورت بسیار جدی پیگیری خواهد شد و با فرد خاطی، برخورد جدی داریم.
  6. همان‌طور که در صفحه‌ی محصولات هم ذکر شده، یکبار نصب رایگان برای هر بار خرید محصولات مجموعه پیکومدیا ، انجام می‌شود.
  7. برای حل برخی مشکلات یا نصب رایگان محصولات شامل پشتیبانی محصول، باید اطلاعات ورود سایت خود را در اختیار ما از طریق تیکت پشتیبانی، قرار دهید. این اطلاعات، شامل:
    اطلاعات ورود به پیشخوان وردپرس
    ورود به پنل مدیریت هاست
    است. این اطلاعات نزد ما محفوظ می‌ماند و شما هم حتما باید پس از حل مشکل و انجام موارد، اطلاعات را تغییر دهید تا مشکل امنیتی بوجود نیاید.
  8. در صورتی که از هاست نامناسب و با منابع کم، هاست ناسازگار با وردپرس و هاستی که منابع مورد نیاز (گاهی در صفحه‌ی محصول نوشته شده) استفاده کنید، باید هاست خود را تغییر دهید و خدمت‌تان اعلام می‌شود.
    حداقل منابع مورد نیاز برای یک سایت وردپرسی:
    هاست لینوکس باشد. (و ویندوز نباشد) هاست با وردپرس کاملا سازگار باشد. حداقل 2 تا 5 گیگ حجم داشته باشد. پهنای باند و منابع استاندارد و مناسبی داشته باشد.
  9. برای هر بار خرید محصول، صرفا یک لایسنس و اجازه‌ی نصب روی یک وبسایت وردپرسی یک دامنه به مشتری داده می‌شود.
    توجه: برای استفاده از محصول روی وردپرس دیگر همان دامنه، مثلا ساب دامنه یا دایرکتوری، باید لایسنس جدا تهیه شود تا بتوانید از محصول استفاده کنید.
    محصولاتی که لایسنس‌گذاری نشده‌اند هم تنها و تنها روی یک دامنه قابل استفاده هستند.
    نکته: محصولات مارکت پیکومدیا که دارای لایسنس استفاده هستند، همیشه و حتما باید لایسنس‌شان فعال باشد. توجه داشته باشید که برای استفاده از قالب روی لوکال هاست، می‌بایست آی‌پی شخصی شما حتما ثابت باشد وگرنه لایسنس فعال نمی‌شود؛ ولی برای استفاده از قالب روی هاست عادی، این محدودیت برای شما وجود ندارد.
    در صورتی که مشاهده شود روی بیشتر از یک وبسایت وردپرس، از محصول استفاده می‌کنید، دسترسی شما به محصول مسدود شده و اکانت کاربری شما نیز مسدود می‌شود. هیچ گونه بازگشت وجهی نیز انجام نمی‌شود، بدلیل اینکه روی بیش از یک وبسایت وردپرس، از محصول استفاده کرده‌اید. همچنین حق هر گونه اعتراض یا ادعایی نخواهید داشت و با عضویت در سایت، این قوانین را تایید کرده‌اید و نباید تحت هیچ شرایطی روی بیش از یک وبسایت نصب کنید.
  10. مدت زمان پشتیبانی ذکر شده در صفحه‌ی خرید محصول، از همان روز خرید محصول محاسبه می‌شود و از زمان استفاده نخواهد بود. (می‌توانید روزهای باقی‌مانده‌ی پشتیبانی خود را از پنل کاربری بررسی کنید) همچنین این شرایط در زمان خرید صرفا تمدید پشتیبانی نیز وجود دارد.
  11. تضمین امکان تمدید پشتیبانی، آپدیت‌ها و دسترسی به فایل محصولات خریداری شده، تا 1 سال خواهد بود. (پس از یک سال، ممکن است به محصول دسترسی داشته باشید، ولی تضمینی برای این مورد وجود نخواهد داشت.)
  12. پس از پایان زمان پشتیبانی رایگان محصولات مارکت (3 ماه پشتیبانی رایگان)، شما امکان استفاده از پشتیبانی را نخواهید داشت (البته می‌توانید تمدید پشتیبانی را با هزینه‌ی جداگانه‌ای انجام دهید)، ولی تا 1 سال تضمین می‌کنیم که آپدیت‌ها را دریافت خواهید کرد. (پس از یک سال هم ممکن است دریافت کنید ولی تضمین نمی‌کنیم. – ما برای برخی محصولات‌مان حتی از زمان ارائه تا هم‌اکنون بصورت متوالی هم بروزرسانی ارائه کرده‌ایم و این موضوع، جهت تضمین این مورد است)
  13. در صورت تمایل به تمدید پشتیبانی برای سه ماه دیگر، می‌توانید از بخش پنل کاربری خود اقدام بفرمایید و هزینه‌ی جداگانه‌ای را برای تمدید پشتیبانی محصول پرداخت بفرمایید.
  14. مبلغ تمدید پشتیبانی محصولات خریداری شده، همیشه ثابت نیست و هر زمانی ممکن است تغییر کند.

شرایط فورس ماژور

ممکن است بدلیل مشکلات اینترنت کشور، مشکلات امنیتی، مشکل در دسترسی به سرور یا هر دلیل دیگری، (که در هر وبسایتی در جهان این موضوع بطور طبیعی وجود دارد) سایت ما در دسترس نباشد.

با توجه به اینکه فایل‌های محصولات ما  دانلودی است، شما باید همیشه پس از خرید آن‌ها را دانلود کنید و دانلود فایل محصول  برای تمام کاربران الزامی است.

در صورت ایجاد شرایط فورس ماژور و حوادث غیر قابل اجتناب مانند سیل، زلزله و موارد طبیعی در محل استقرار یا دیتاسنتر میزبان اطلاعات سایت، با عرض پوزش امکان ارائه‌ی سرویس و خدمات‌دهی به کاربر وجود نخواهد داشت.

بازگشت وجه

در سایت پیکومدیا ، تنها برای محصولات  (قالب وردپرس، HTML، دموی درون‌ریز و…) بازگشت وجه در نظر گرفته شده است. برای سایر خدمات (دوره‌های آموزشی آکادمی، خدمات طراحی سایت و…) [فعلا] شرایط بازگشت وجه وجود ندارد.

نکته: ممکن است بجز محصولات مارکت مجموعه پیکومدیا ، برخی محصولات خاص نیز شامل این گارانتی بازگشت وجه شوند که در توضیحات محصول اطلاع‌داده می‌شود که برای این محصولات گارانتی بازگشت وجه 7 روزه وجود دارد. (در صورتی که ذکر نشده، گارانتی بازگشت وجه وجود ندارد) شرایط این بازگشت وجه برای این محصولات هم در بخش شرایط ذکر شده است.

بازگشت وجه محصولات، برای 7 روز است. یعنی اگر تا 7 روز پس از خرید، مواردی که در بخش شرایط بازگشت وجه وجود دارد، برای شما وجود داشت، می‌توانید درخواست بازگشت وجه ارسال کنید تا مبلغ پرداخت شده، بازگشت داده شود؛ در غیر اینصورت امکان بازگشت وجه وجود نخواهد داشت.

پس از ارسال درخواست بازگشت وجه، اگر شرایط بازگشت وجه وجود داشته باشد، انجام می‌شود.

شرایط بازگشت وجه

برای بازگشت وجه محصول خریداری شده، باید شرایط زیر وجود داشته باشد:

ابتدا توجه کنید که این دو مورد زیر حتما باید باشد:

  1. محصول خریداری شده، از مارکت باشد. (قالب وردپرس، قالب المنتور یا دموی درون‌ریز و… که در مارکت مجموعه پیکومدیا بفروش می‌رسد)
  2. کمتر از 3 روز از ثبت سفارش گذشته باشد.

و به علاوه، اگر یکی از شرایط زیر وجود داشت، شما می‌توانید درخواست بازگشت وجه داشته باشید:

  • فایلی که برای شما نصب شده، از نظر ظاهری مشابه پیش‌نمایش نباشد و پس از اطلاع به پشتیبانی، برای شما نتوانند رفع کنند. (طبیعی است که شرایط هاست شما هم مهم است و باید از بهترین هاست ممکن برای سایت وردپرسی استفاده کنید و در صورت استفاده از هاست بی‌کیفیت، با منابع محدود، نداشتن شرایط لازم و ماژول‌های مورد نیاز و…، امکان نصب و استفاده از محصولات وجود نخواهد داشت و باید زیرساخت استفاده از محصول را شما فراهم کنید)
  • قابلیتی که در توضیحات محصول در صفحه‌ی محصول ذکر شده، وجود نداشته باشد و با اطلاع به پشتیبانی، نتوانند مشکل را حل کنند. (اگر موردی را در خارج از بخش توضیحات محصول در صفحه‌ی محصول مارکت سایت پیکومدیا  به آدرس picomedia.ir مشاهده کرده‌اید، ممکن است وجود نداشته باشد -بدلیل اینکه در سایت ما نبوده!-. برای اطمینان از وجود آن قابلیت، صرفا در بخش دیدگاه‌های محصول قبل از خرید بپرسید.)
  • با افزونه‌ای ضروری برای قالب، سازگار نباشد و باعث مشکلات بزرگ و به هم خوردن کامل سایت شود. (منظور از افزونه‌ی ضروری، افزونه‌ای است که حتما باید نصب باشد و برای قالب نیاز است و کل قالب با آن کار می‌کند. مانند افزونه‌ی ووکامرس برای یک قالب فروشگاهی.)

شرایطی که بازگشت وجه وجود ندارد:

  • شما به محصولی که خریداری کرده‌اید، نیاز ندارید! -> شما باید توضیحات و پیش‌نمایش محصول را بطور کامل بررسی بفرمایید تا محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید و به هیچ عنوان امکان بازگشت وجه وجود ندارد.
  • شما از محصول استفاده نمی‌کنید.
  • بدلیل نداشتن منابع مورد نیاز (مانند هاست مناسب یا موارد دیگر…) نمی‌توانید از محصول استفاده کنید.
    نکته: حداقل منابع هاست مورد نیاز، 2 تا 5 گیگ حجم و لینوکسی بودن هاست می‌باشد. نصب سورس گاردین لودر و IONCube Loader برای برخی محصولات سایت الزامی است (در توضیحات آن محصولات ذکر شده)
    پیشنهاد ما برای خرید هاست مناسب، هاست های پارس پک و ایران سرور است؛ هر چند با سایر هاست‌های لینوکس استاندارد و مناسب برای وردپرس هم مشکلی نخواهیم داشت.
  • بدلیل داشتن تداخل و مشکل مهم با افزونه‌ای دیگر. (در صورتی که جز موارد ضروری نباشد. برای مثال، سازگاری با آخرین نسخه‌ی ووکامرس در یک قالب فروشگاهی الزامی است و باید بازگشت وجه انجام شود؛ ولی با افزونه‌های دیگر، سازگار بودن محصول الزامی نیست)
  • محصول، دوره‌ی آموزشی باشد و از مارکت سایت پیکومدیا خریداری نکرده باشید. (ضمانت بازگشت وجه در حال حاضر فقط برای محصولات مارکت وجود دارد.)
  • سفارش طراحی سایت، بهبود سایت یا سایر موارد باشد.
  • پس از 7 روز از ثبت سفارش‌تان تمایل به بازگشت وجه داشته باشید.
  • سایر مواردی (هر مورد دیگری) که در بخش “شرایط بازگشت” نباشد.

قوانین استفاده از دوره‌های آموزشی

دوره‌های آموزشی مجموعه‌ی پیکومدیا دارای قوانینی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • دوره‌ی آموزشی: محصول آموزشی که از آکادمی مجموعه پیکومدیا (پیکولرن) خریداری می‌کنید. 
  • هر بار خرید دوره، صرفا برای استفاده‌ی یک نفر می‌باشد.
  • ما از اینکه شما ویدیوهای جلسات را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید، به هیچ عنوان راضی نیستیم و هر گونه انتشار و پخش محصول یا در اختیار قرار دادن آن به افراد دیگر، شرعا حرام می‌باشد و از مراجع قانونی بصورت بسیار جدی پیگیری خواهیم کرد.
  • جهت طراحی دوره‌ی آموزشی، ضبط ویدیوها، هر لحظه تجربه‌کردن مواردی که در دوره به شما ارائه می‌شود، آماده‌سازی پلتفرم ارائه‌ی دوره، تدوین و ادیت ویدیوها، پشتیبانی، بخش فروش و… زمان بسیار زیاد و هزینه‌ی زیادی انجام شده است.
  • در صورت تخلف، به لحاظ قانونی تمامی حقوق جهت پیگیری قانونیِ منتشر شدن اثر، طبق قانون کپی‌رایت و قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان، برای مجموعه‌ی پیکومدیا محفوظ است.
  • امکان دانلود ویدیوهای دوره‌های آموزشی وجود ندارد و هر گونه دور زدن سیستم یا ضبط از صفحه کاملا ممنوع و غیرقانونی است و صرفا در صورت تکمیل فرم تعهد از عدم اشتراک‌گذاری محتوا، برای برخی کاربران خاص (به صلاحدید مجموعه‌ی پیکومدیا ) امکان دانلود ویدیوهای دوره برای شما فراهم خواهد شد؛ ولیکن در غیر این صورت، دانلود محتوای آموزشی قانونا پیگیری خواهد شد.
  • مشاهده‌ی محتوا و ویدیوهای آموزشی از طریق وبسایت پیکومدیا انجام می‌شود، در زیر هر درس می‌توانید سوالات خود را بپرسید و همچنین اگر دوره پشتیبانی نیز داشته باشد می‌توانید تیکت پشتیبانی هم ارسال کنید.
    نکاتی در خصوص پشتیبانی دوره‌های آموزشی: در صورتی که دوره‌ای پشتیبانی داشته باشد، در توضیحات دوره ذکر می‌شود و پشتیبانی دوره‌ها زمان محدودی دارد. (زمان پشتیبانی نیز ذکر می‌شود و از پنل کاربری شما پس از خرید دوره زمان باقی‌مانده قابل مشاهده است)
    توجه داشته باشید که پشتیبانی دوره‌های آموزشی پس از پایان زمان پشتیبانی، قابلیت تمدید پشتیبانی با پرداخت هزینه‌ای به ما وجود ندارد. (برای محصولات مارکت مجموعه پیکومدیا قابلیت تمدید پشتیبانی وجود دارد ولی برای دوره‌های آموزشی این امکان وجود ندارد)

تغییرات

ما در پیکومدیا می‌توانیم در هر زمان سیاست‌ها و قوانین سایت خود را تغییر دهیم. ما مسئول اطلاع‌رسانی نفر به نفر تغییر قوانین سایت نیستیم؛ ولی معمولا این تغییرات اطلاع رسانی می‌شود.

در صورتی که قوانین جدید را قبول نداشتید، می‌توانید بصورت تیکت، این مورد را به ما اطلاع دهید تا فعالیت حساب کاربری شما را غیرفعال کنیم. هیچ مبلغی برای سفارشات شما، بازگشت داده نخواهد شد.

کاربر با ثبت نام در سایت یا خرید هر گونه محصول/دوره‌ی آموزشی یا ثبت سفارش در وبسایت پیکومدیا ، توافقنامه‌ی فوق را تایید کرده و نیازی به اخذ امضای فیزیکی از کاربر برای تایید این موارد نیست.